מוסך אדמונד טיפים לגבי סוגי שמנים לרכב

 תחזוקת הרכב בהחלט כרוכה בסוגים שונים של שמנים ונוזלים שהם קריטיים לתפעול חלק ואריכות ימים של הרכב. הנה כמה נקודות חשובות שכדאי לקחת בחשבון מאת מוסך אדמונד:


שמן מנוע: זהו נשמת אפו של מנוע המכונית שלך. הוא משמן את החלקים הנעים במנוע, מפחית את החיכוך וסוחף חום. החלפת שמן רגילה היא אחת ממשימות התחזוקה הקריטיות ביותר ויש לבצע אותן בהתאם להנחיות יצרן הרכב, בדרך כלל כל 3,000 עד 10,000 מיילים בהתאם לסוג השמן והרכב שלך.


נוזל הילוכים: נוזל זה משמן את חלקי ההילוכים שלך כדי למנוע התחממות יתר וחיכוך. בדוק את רמת ואיכות נוזל ההילוכים שלך באופן קבוע, והחליפו אותו בהתאם להנחיות היצרן.


נוזל בלמים: זהו סוג של נוזל הידראולי המאפשר למערכת הבלמים של המכונית שלך לפעול. יש לבדוק באופן קבוע את רמתו ואיכותו, ובדרך כלל יש לשטוף אותו ולהחליף אותו כל 1-2 שנים.


נוזל הגה כוח: נוזל זה מסייע בהיגוי קל של המכונית. עם הזמן, הוא יכול להתלכלך או נמוך, מה שיכול להקשות על ההיגוי או לפגוע במשאבת הגה הכוח. בדוק אותו באופן קבוע והטען או שנה לפי הצורך.


נוזל קירור/אנטיפריז: נוזל זה סופג חום מהמנוע ואז מפזר אותו דרך הרדיאטור. זה חיוני למניעת התחממות יתר של מנוע המכונית שלך. בדוק את המפלס באופן קבוע, במיוחד לפני נסיעות ארוכות, ודאג לשטוף ולהחליף אותו בהתאם להוראות יצרן הרכב שלך.


נוזל שטיפת שמשות: למרות שאינו קריטי לפעולה המכנית של המכונית שלך, שמירה על מאגר מלא של נוזל שטיפה יכולה לשפר מאוד את הראות בתנאי מזג אוויר קשים או כאשר השמשה הקדמית שלך מתלכלכת.


זכור, מכוניות שונות דורשות סוגים שונים של נוזלים ושמנים, לרוב עם תוספים ספציפיים. ודא תמיד שאתה משתמש בסוג ובדרגת השמן או הנוזל המומלצים על ידי יצרן הרכב שלך. המרווחים להחלפת נוזלים אלה עשויים להשתנות מאוד בהתאם לרכב הספציפי ולתנאי הנהיגה שלך. עיין תמיד במדריך למשתמש שלך לקבלת המידע המדויק ביותר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

יורם (מוסך אדמונד) יצאת צדיק

מוסך אדמונד המלצות על תיקון תיבת הילוכים ידנית ברכב

קיבלת תלונה ממוסך אחר שהגיר דפוק ואי אפשר לטפל? פנה אל מוסך אדמונד ונעלים כל תלונה ונבצע שיפוץ לגיר!